Er zijn zoveel soorten en merken voer dat het niet anders kan dan dat iedereen een eigen mening heeft
Het is denk ik het handigst om je af te vragen in welke vorm je zou willen voeren: brokken, blikvoer, kvv of zelf samengesteld. Dan kun je hieruit weer een keuze maken van de merken.
Je hond stamt af van een wolf, ga eens na wat die eten. Honden zijn gedomesticeerd ja, maar hun maag- darmstelsel is nog hetzelfde als van hun voorouders. Brokken zijn zo'n 60 jaar geleden gemaakt omdat het makkelijk was voor mensen om nergens over na te hoeven denken. Vraag je eens af hoe een brok zo lang goed kan blijven. Blikvoer bestaat nog korter.
Dus ga je voor de gemakkelijke brok, waar ook weer echt slechte merken en wat betere merken tussen zitten. Of ga je voor natuurlijk, waar ook haken en ogen aan zitten omdat je je daar toch even in moet verdiepen. Of ga je voor de gulden middenweg, de kvv. Dat is de afweging die je moet maken.
Ikzelf voer zo natuurlijk mogelijk en ik zie dat mijn honden er zienderogen op vooruit gegaan zijn sinds ik daar jaren geleden mee begonnen ben.
Van een ander zul je ongetwijfeld weer een andere mening krijgen
Pedigree is inderdaad veel te zout en valt ook onder de brokken die ik absoluut niet zou adviseren.
Ik weet dat je gelooft te hebben begrepen wat ik zei, maar ik twijfel of je beseft dat wat je hebt gehoord, niet is wat ik bedoelde.